1 października 2012

Naleśniki wg. Gordona Ramsay'a

Od zawsze lubiłam naleśniki. Każde. Bez wybrzydzania. I szczerze się przyznam ale myślałam, że przepis na naleśniki jest jeden, od zawsze (mleko, mąka i jajka). Myliłam się. Naleśniki Gordona są wyjątkowe - maślane, miękkie, cienkie i sprężyste. Od dzisiaj moim No.1! Są idealne do wszystkiego, do krokietów, do nadziania serem i złożenie w trójkącik, czy do posmarowania dżemem/konfiturą (niepotrzebne skreślić ;)) i zrolowanie. Pycha!


Składniki:
- 300 ml mleka
- 2 jajka (użyłam rozm.L)
- 25g roztopionego masła
- 140g mąki pszennej
- sól
 

Wszystkie składniki dokładnie ze sobą zmieszać, do uzyskania jednolitego ciasta. Smażyć cienkie naleśniki. Przekładać ulubionym nadzieniem.

Smacznego!

*przepis pochodzi z książki kucharskiej Gordona Ramsay'a

15 komentarzy:

  1. zapisuję i przepis na pewno wykorzystam :))

    OdpowiedzUsuń
  2. To jeden z moich ulubionych przepisow na nalesniki. Mysle, ze sa takie smaczne, bo maja w sobie maslo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. musze wypróbować z tym masłem, a jakie nadzienie tam masz? pochwal się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tradycyjnie - z białym serem :) tak dla przypomnienia smaku dzieciństwa :)

      Usuń
  4. OOo z masłem jeszcze nie robiłam - a nuż się udadzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj, na prawdę są dobre :) nawet bardzo dobre :)

      Usuń
  5. czytałam już kiedyś o tych nalesnikach, czekają na wypróbowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masło jednak numerem 1! Mam wrażenie, że zawsze jego dodatek podnosi smakowitość, prawda?
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak sądzę :) wcześniej nigdy z masłem nie robiłam, a teraz korzystając z tego, że w domu mam prawdziwe wiejskie masło, zajadałabym się nimi codziennie :)

      Usuń
  7. nagle zapragnęłam naleśników z konfiturą.
    ściskam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko, ale mi ochoty na naleśniki narobiłaś! No i będę musiała zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Naleśniki to obok makaronów jedno z moich ulubionych dań :) Twoje wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba będę musiała wypróbować, skoro tak zachwalasz :) Choć znając moje umiejętności nic z tego nie wyjdzie ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdą wyjdą :) trzymam kciuki! :) daj znać jak wyszły :) bo ja robiłam niedawno powtórkę i to z podwojonej ilości :)

      Usuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.