24 sierpnia 2012

Pełnoziarnisty jabłecznik

Jakoś nigdy specjalnie nie przepadałam za jabłecznikiem, no chyba, że na ciepło z gałka lodów waniliowych, mniam!
Dzisiaj przepis na "zdrowszy" jabłecznik, bo na pełnoziarnistym spodzie, niby niewielka zmiana mąki, a smak już inny. Jabłecznik ten wyszedł zupełnie przez przypadek, w pewny niedzielny poranek, kiedy okazało się, że w moich zapasach nie ma zwykłej mąki pszennej. Zastąpiłam ją pełnoziarnistą i jak się okazało, wyszło bardzo smacznie!

Składniki:
- 1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
- 1 szklanka cukru
- 4 jajka
- 0,5 szklanki oleju
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 średniej wielkości jabłka
- mielony cynamon


Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę, pod koniec ucierania dodawać powoli olej, ciągle miksując. Następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia.
Ciasto wylać do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Na ciasto poukładać plastry (średniej grubości) jabłka, delikatnie dociskając. Całość posypać cynamonem
Piec 40-50minut w temperaturze 170 st.C.
Przed podaniem obsypać cukrem pudrem.

Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Smakowite ciacho, z chęcią zjadłabym kawałek do kawki. :) I jeszcze pełnoziarniste...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam jabłka.. to może zrobie taką kruchą szarlotkę:)?

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pełnoziarniste wypieki! Pysznie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie pełnoziarniście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ee szarlotka musi byc krucha a to wyszlo jakies takie puszyste to bardziej ciasto z jablkami...niz szarlotka;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy, ale ja tutaj nie pisalam, ze jest to szarlotka na kruchym spodzie ;) zreszta po zdjeciach widac, ze to ciasto bedzie puszyste :)

      Usuń
  6. Wyszedł bezproblemowo - idealnie :) Jednak szklanka cukru to STANOWCZO za dużo! Ja dałam 3/4 i był za słodki :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ze ciasto wyszlo za slodkie :( może jabłka miałaś słodkie? ja osobiście nie lubię słodkich ciast dlatego staram się jak najmniej cukru dodawać ale należy też uważać z cukrem, jeżeli jabłka są słodkie. Mam nadzieje, że następnym razem również zrobisz ciasto i dodasz mniej cukru :)

      Usuń
    2. Ale dziękuję za uwagę - robiąc następnym razem dodam mniej i zobaczę czy będzie wystarczająco słodki :))

      Usuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.