6 września 2012

Nacinane ziemniaki z pieca, ziemniaki Hasselback

Do tych ziemniaków zabierałam się kilkakrotnie, ale zawsze coś mnie od nich odciągało i albo były w postaci gotowanych z koperkiem, albo na naszym stole pojawił się ryż. Aż w końcu się spięłam i w niedzielę na naszym stole obiadowym, razem z tą piersią z kurczaka i z tą sałatką, pojawiły się ziemniaki. Jednym słowem - są przepyszne. U nas podane z sosem czosnkowym. Mój Poślubiony jadł je nawet na zimno. Jedyny minus tych ziemniaków, to to, że niestety trzeba przeznaczyć na ich przygotowanie ponad godzinę.


Składniki (dla 2 osób):
- 4 ziemniaki
- oliwa z oliwek
- ulubione przyprawy (czosnek granulowany, papryka, oregano)
- sól

Ziemniaki dokładnie umyć i naciąć, uważając, żeby nie przeciąć ich do końca. Dokładnie nasmarować je oliwą i posolić. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200°C i piec 1h. Podczas pieczenia delikatnie posmarować je oliwą. Po godzinie, wyjąć je z piekarnika i obsypać przyprawami. Wsadzić na kolejne 15 minut. Podawać z sosem czosnkowym i ulubionym mięsem.

Smacznego!

18 komentarzy:

  1. Kilka dni temu zrobiłem identyczne ziemniaki :) Tylko jeszcze nie udostępniłem przepisu. Były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają i tak też pewnie smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie śliczne! A jakie muszą być pyszne!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też takie robię :) potwierdzam, że są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. muszę wypróbować wersję nacinaną, swoje zawsze kroję ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie ziemniaki muszą świetnie smakować, z pewnością wypróbuję!:) Dzięki za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  7. te ziemniaczki wyglądają BOSKO, super pomysł :), a możesz mi tylko podpowiedzieć jak postępujesz z solą - w sensie czy je nacierasz może wcześniej czy tylko razem z innymi przyprawami posypujesz i to jest wystarczające ? z góry dzięki za informację ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jeśli chodzi o sól, to najpierw ziemniaki nacieram oliwą/olejem (co tam mam pod ręką) a później solę solą z młynka. Przyprawami posypuję dopiero po godzinie pieczenia.

      Usuń
  8. o super, dziękuję za odpowiedź :), pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy ziemniaki w środku też są chrupkie czy spiekają się tylko z zewnątrz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ziemniaki spiekają się tylko z zewnątrz. W środku są tak jak ziemniaki z ogniska :)

      Usuń
  10. Wypróbowałam przepis :) Gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam je jako ziemniaki hasselback, pyszne do śledzi

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.