13 listopada 2012

Jaki jest najlepszy substytut jajka ? Co zamiast jajka?

Zapraszam Wszystkich na nowy cykl - porady kuchenne. Od czasu do czasu, na blogu będą pojawiać się posty, które będą dotyczyć porad kuchennych, aby nam się lepiej gotowało. Dzisiaj będzie o jajkach, a dokładnie o ich substytutach.
Łatwo zauważyć, ale w 99% przepisów na ciasta/ciasteczka, w składnikach, pojawia się jajko. W kółko jajko, jako, jako...A co z osobami, które mają na jajko uczulenie albo są weganami? Postanowiłam poszperać w internecie i dowiedzieć się jakie są najlepsze substytuty jajek w pieczeniu.


Istnieje kilka skutecznych zamienników jajek w wypiekach, np mielone nasiona lnu rozpuszczone w wodzie są doskonałym spoiwem w wypiekach, natomiast banan - ma podobną funkcję, do tego nadaje wilgotności wypiekom. Znalazłam jeszcze jeden substytut - 1 łyżeczka sody oczyszczonej połączona z 1 łyżką octu, odpowiada 1 jajku.

- banan - 1 banan zastępuje 1 jajko - idealne do wypieków ciast, ciastek, muffiny, brownie

awokado (dojrzałe) - 1 awokado zastępuje 1 jajko -  idealne do wypieków czekoladowych/kakaowych ciast, ciastek, muffiny,

- siemie lnianie - 1,5 łyżeczki siemienia lnianego zalanego 3 łyżkami wrzątku i napęczniałego, zastępuje 1 jajko - idealne do wypieków ciast, ciastek, muffiny, brownie

- mus jabłkowy/puree z dyni - 0,5 szklanki zastępuje 1 jajko


Co Wy na to? Zastanawialiście się jaki są najlepsze substytuty jajek? Jaki są Wasze ulubione?

10 komentarzy:

  1. Ja uczulona nie jestem... tylko roztrzepana i czasem biorę się za ciasto a jajek jest za mało :) Więc Twoje informację zapisuję w kajeciku :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  2. zapraszam do mnie, jeśli macie ochotę na coś słodkiego bez jajek :) dziś czekoladowiec, są też babeczki, racuchy i drożdżówki! gwarantuję, że ciasto bez jajek jest równie smaczne (a czasem nawet lepsze) od tego z nimi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super porady:) Nie jestem uczulona, ale moja mama tak, więc gdy będę chciała coś upiec gdy do niej jadę to mam już alternatywę, dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe... Karo może wypróbujesz i dasz znać czy działa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Banan już kilka razy wypróbowany i działa :) najbardziej boję się połączenia sody i octu ;)

      Usuń
  5. O kurcze, ciekawe :)Dobrze wiedzieć gdy w lodówce nie znajdziemy ani jednego jajka a marzy nam się z nimi wypiek :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zawsze używam mielonego lnu rozpuszczonego w wodzie lub mleku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy o tym nie słyszałam szczerze powiem, zawsze używałam jajek i chyba przy tym pozostanę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na moim blogu czeka cała lista przepisów bez jajek :) Wypróbowane, to działa!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa alternatywa dla jaj :) Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.