9 listopada 2012

Angielskie muffiny | wałek do ciasta firmy Joseph Joseph - recenzja

W Anglii byłam raz i do tego przejazdem, chociaż marzy mi się mała wycieczka po Anglii, może kiedyś. Angielskich muffin nie próbowałam, ale mam nadzieję, że smakują właśnie tak jak te. Idealne na śniadanie, jak i na mini kanapeczki podczas spotkania z przyjaciółmi. Z podanego poniżej przepisu wychodzi ich sporo. Ja część zamroziłam, a drugą - zjedliśmy podczas niedzielnego śniadania. 



Składniki (na ok. 20-25szt):
- 4-4,5 szklanki mąki pszennej
- 1 op drożdży instant (7g) lub 25g świeżych
- 2 łyżki cukru
- 1 łyżeczka soli
- 1,5 szklanki mleka
- 3,5 łyżki rozpuszczonego masła
- 1 jajko



Mleko podgrzać. Odlać 1 szklankę. W pozostałym mleku rozpuścić drożdże z cukrem i 1 łyżką mąki. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Mąkę (4 szklanki) przesiać do miski, dodać sól, jajko, masło, mleko i rozczyn. Wyrobić elastyczne ciasto, które będzie odchodzić od ręki. W razie konieczności podsypywać mąką. Odstawić w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blat oprószony mąką. Rozwałkować na grubość ok 10-13mm*.
Za pomocą szklanki wyciąć krążki (ilość krążków zależy od średnicy szklanki).
Patelnię porządnie rozgrzać, nie natłuszczać. Opcjonalnie posypać delikatnie mąką kukurydzianą - chociaż nie jest to konieczne, bo bez mąki kukurydzianej, również wychodzą. Muffiny smażyć po 4-5 minut z każdej strony, uważając, aby ich nie przypalić. Nie musicie się martwić, że muffiny w środku będą surowe. W takim przypadku możemy umieścić je w piekarniku nagrzanym do 180C na ok. 5 minut.

Smacznego!

____________________________
/*wpis zawiera lokowanie produktu/


Do rozwałkowania ciasta zdecydowałam się użyć mój nowy nabytek - wałek do ciasta firmy Joseph Joseph, który otrzymałam do przetestowania w ramach współpracy z firmą Rossi. Uważam, że wałek ten jest fantastyczny!



Pewnie wiele z Was pomyśli sobie - wałek to wałek, ma po prostu rozwałkować ciasto na daną grubość i już, więc czym się tutaj zachwycać? ;) A jest czym!

Wałek ten to propozycja angielskiej marki Joseph Joseph, z którą wcześniej nie miałam styczności. Część główna wałka wykonana została z naturalnego drewna bukowego, a trzy wymienne boczne pierścienie - z tworzywa sztucznego. Wałek ten pozwala na rozwałkowanie ciasta na określoną grubość: 2mm, 6mm, 10mm oraz (po zdjęciu pierścieni) na dowolną grubość.


Dzięki swojej długości - 42cm, wałek pozwala również rozwałkować ciasto o wymiarach idealnie potrzebnych do wypieku. Zawdzięcza to podziałce na głównej części, która wskazuje szerokość wałkowanego ciasta. Kolejnym plusem jest to, że do wałka nic nie przywiera, a to było zmorą mojego starego i wysłużonego wałka.

Wałek Jospeh Joseph w 100% spełnił moje oczekiwania. Z czystym sumieniem polecam ten wałek. Jeśli macie zawsze problem z oszacowaniem grubości ciasta podczas wałkowania, ten wałek jest stworzony dla Was.


* przepis pochodzi z bloga 'King Arthur Flour'

3 komentarze:

  1. Robiłam te muffinki, ale z trochę innego przepisu. Pyszne są z masłem i konfiturą :mniam:

    A wałek świetny - taki by mi się przydał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wałek jest super! już nie mogę się doczekać, kiedy będę mogła go przetestować, podczas hurtowej produkcji pierogów :)

      Usuń
  2. Ciekawy ten wałek, też bym przetestowała.
    A muffinki wyglądają baaardzo obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.