12 grudnia 2012

Chleb orkiszowy pełnoziarnisty - Gdańskie Młyny

Przepyszny chleb orkiszowy. I do tego bardzo łatwy w wykonaniu. Wystarczy tylko mieszanka od Gdańskich Młynów, 2 godziny i pyszny i treściwy chleb gotowy! To był mój pierwszy raz z tego typu mieszanką i pewnie nie ostatni :) Mieszanka taka jest super rozwiązaniem dla osób (które tak jak ja - niestety :( ) mają problem z wyhodowaniem zakwasu na chleb lub dla osób, które takiego zakwasu nie posiadają i nie mają czasu na jego zrobienie. Polecam!


Składniki:
- 0,5 opakowania mieszanki od Gdańskich Młynów
-  20g świeżych drożdży lub 10g drożdży instant
- 350 ml wody o temperaturze pokojowej



Do miski wsypać przygotowaną mieszankę, dodać wodę i drożdże. Ciasto wyrabiać ręcznie przez 8-10 minut, lub za pomocą miksera (2-3 minuty na wolnych obrotach, następnie ok. 5 minut na szybkich obrotach). Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut. Wyrośnięte ciasto zagnieść i przełożyć do wysmarowanej tłuszczem formy, w której będzie pieczony (ja zostawiłam go w misce i później piekłam na kamieniu, bez formy). Przykryć ponownie ściereczką i odstawić na 1h w ciepłe miejsce. Podczas rośnięcia powierzchnię ciasta należy kilkakrotnie nawilżać (u mnie 3 razy). Przed samym włożeniem do piekarnika, ciasto ponownie nawilżyć. 
Piec w temperaturze 220-230C przez ok. 45min.
Wystudzić na kratce.


Smacznego!


____________________________
/*wpis zawiera lokowanie produktu/

2 komentarze:

  1. Cudowny chlebek! Juz bym chwyciła za tą piętkę! Z masłem! Pycha!!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio piekę chlebki i.. niestety średnio mi wychodzą. Dodaję do nich chyba za dużo mąki z pełnego przemiału i stają się przez to bardzo rozwalające się. Twój wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.