7 stycznia 2013

Cynamonowa, drożdżowa korona

Uwielbiam wszystko co cynamonowe, musiałam upiec i...jestem zachwycona! Ciasto jest przepyszne i mega cynamonowe! W całym domu roznosił się apetyczny zapach cynamonu i drożdżowego ciasta. Polecam, szczególnie na zimniejszy poranek z kubkiem gorącej kawy z mlekiem.


Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 0,5 łyżeczki soli
- 0,5 szklanki letniego mleka
- 1 opakowanie suchych drożdży
- 200g masła
- 1 żółtko
- 5-6 łyżek cukru
- 3-4 łyżeczki cynamonu


Drożdże rozpuścić w mleku z 1 łyżką cukru i mąki. Odstawić na kilka minut, aby drożdże zaczęły działać.
100g masła rozpuścić i lekko przestudzić. Mąkę przesiać do miski, dodać sól, żółtko, rozpuszczone masło i zaczyn drożdżowy.
Wyrobić ciasto, uformować kulkę i wsadzić do naoliwionej miski. Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na ok.1h, do podwojenia objętości. W międzyczasie, roztopić pozostałe 100g masła.
Stół/stolnicę obficie obsypać mąką. Rozwałkować ciasto na grubość ok.1cm. Posmarować ciasto roztopionym masłem, następnie posypać cukrem i cynamonem.



Następnie zrolować ciasto. Ostrym nożem przeciąć ciasto na pół wzdłuż. Obie części skręcić, tak aby zawartość ciasta była na "górze", tworząc tzw. warkocz (patrz zdjęcia tutorialu). Następnie uformować okrąg łącząc ze sobą końce warkocza. Ciasto posmarować pozostałym masłem i obsypać cukrem i cynamonem.


 Ciasto przenieść na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez 30-35 minut, do tzw. "suchego patyczka".
Ciasto lekko przestudzić i polukrować (jeśli chcecie, ja nie lukrowałam).
Smacznego!


20 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Smakuje podobnie jak wygląda :) Mój Mąż, wczoraj zjadł 3/4 ciasta, więc musiało smakować, bo on za słodyczami nie jest ;)

      Usuń
  2. wygląda niezwykle :) ja również bardzo lubię cynamonowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie zawinięte, a jak cynamonowe, to z pewnością pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej.. poproszę takie cudo!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli mój Mąż nie zjadł całości, to zapraszam po kawałek :)

      Usuń
  5. Wygląda zachwycająco, przepysznie i pięknie ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam to samo i dokładnie tak samo. cynamonowy wieniec ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałam, że ktoś też ma taki przepis :) Ahhh gdybym wiedziała wcześniej, to skorzystałabym z Twojego, a nie "męczyła" się z notowaniem każdego dodanego składnika ;) Idę zerknąć co tam u Ciebie :)

      Usuń
  7. Oj, oj, oj!
    Co ja tu widzę! Cuda wianki! :D
    Pycha, kocham cynamon! <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Alez ono piekne! Zdolnosci manualnych ci nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. smakowite ! kocham cynamonowe pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  10. ojejku przepiękna! Muszę taką upiec

    OdpowiedzUsuń
  11. jedno opakowanie drozdzy to mniej wiecej ile jest gram/łyżeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy u mnie 1 opakowanie drożdży instant (to zależnie od firmy) 7-8g czyli ok.2 łyżeczek :)

      Usuń
  12. Wyglada cudnie...tyle wspaniałych przepisów ♥

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.