28 kwietnia 2013

Pancake Nigella Lawson, najlepsze puszyste naleśniki

Ohhh czemu ja nie znałam tego przepisu dużo wcześniej? Przepyszne pancakes! Mniam mniam. Mieszankę zrobiłam i trzymam ją w słoiku. Teraz, kiedy mam ochotę na placuszki, mieszankę mam gotową. Pyszne i szybkie do zrobienia. Polecam na leniwe niedzielne śniadanie czy na śniadanie dla dzieci - niejadków. Takie placuszki na pewno zjedzą.

Składniki na mieszankę na pancakes:
- 600g mąki pszennej
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 1 łyżeczka soli
- 350-400g cukru

Składniki na pancakes:
- 1 niepełna szklanka mieszanki na pancakes (150g)
- 1 jajko
- 1 szklanka mleka
- 1 łyżka rozpuszczonego masła


Do mieszanki na pancakes dodać jajko, mleko i masło. Dokładnie wymieszać, do uzyskania gęstej jak śmietana, jednolitej masy. Jeśli masa wychodzi za rzadka/gęsta dodać więcej mieszanki/mleka.
Niewielkie porcje (niepełna chochelka) wylewać na rozgrzaną patelnie i smażyć bez dodatku tłuszczu.
Przewracać na drugą stronę, dopiero w momencie, kiedy na cieście pojawi się duża liczba pęcherzyków powietrza. Smażyć ok.1 minuty.

Podawać z ulubionymi składnikami.
Smacznego!








8 komentarzy:

  1. Dobry pomysł z tą mieszanką na pancakes :) Zaoszczędzi się czas przy przygotowaniu. No a pancakes, jak to pancakes - po amerykańsku przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, myślałam, że trzymasz już taką całkiem gotową mieszankę z mlekiem i miałam się pytać jak to przechowujesz ;)
    Ale świetny pomysł na zrobienie takiej suchej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna wieżyczka pysznych placuszków :) takie niedzielne śniadanko to ja rozumiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem niepocieszona :( przygotowałam mieszankę zgodnie ze wskazówkami, do niepełnej szklanki tej mieszanki dodałam wymienione składniki... placuszki co prawda wyszły smaczne ale nie wyrosły tak pięknie jak na zdjęciu. Pogrzebałam w internecie i na oficjalnej stronie Nigelli wyczytałam, że proszku do pieczenia powinny być trzy łyżki stołowe, i dwie łyżeczki sody, a cukru PUDRU 40 g ??? To jak to w końcu jest ? Bardzo mi zależy żeby zrobić pyszne i idealne pancakes na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tammy O. może to wina mąki lub proszku do pieczenia? Ja robię z tego przepisu od dawna i placuszki wychodzą mi takie jak na zdjęciu. 3 łyżki stołowe proszku ? Duuuuużo - będzie bardzo szczypać w język :( Ja przepis na pancakes-y Nigelli mam prosto z jej książki, więc powinno być ok. Może spróbuj innego proszku do pieczenia (może poprzedni był zwietrzały?). Mam nadzieję, że uda Ci się w końcu przygotować pyszne i idealne pancakes-y :)

      Usuń
  5. Dałam troszkę za dużo cukru (i myślałam, że się nie udadzą bo zrobiły mi się grudki) ale i tak wyszły idealne :) Najlepsze jakie kiedykolwiek udało mi się zrobić :D Jeżeli ktoś się waha który przepis wybrać, to niech przestanie bo właśnie znalazł przepis idealny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Spoczko, nawet ja sobie poradziłem, idealne ��

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.