21 października 2013

Ciasto marchewkowe najlepsze

Najlepsze ciasto marchewkowe jakie jadłam. Próbowałam wiele przepisów i w każdym czegoś brakowało. Ale to było idealne (było, bo zniknęło w mgnieniu oka ;)). Wilgotne w środku, z orzechami i rodzynkami. Do tego kremowy lekko słonawy mascarpone. Niebo w gębie.


Składniki (na tortownice o sr.20cm (chociaż ja piekłam w 22cm)):

- 1 szklanka startej na drobnych oczkach marchewki, dobrze ubitej i lekko odciśniętej z soku
- 140g mąki pszennej
- 150g cukru
- 1/2 szklanki oleju
- 2 jajka
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 100g rodzynek
- 0,5 szklanki posiekanych (średnio) orzechów włoskich
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
* krem:
- 250g mascarpone
- 150g śmietany kremówki
- 1-2 łyżki cukru pudru
- 1 łyżka soku z cytryny
- szczypta soli




Jajka zmiksować, do białości, z olejem i 1/2 łyżeczki soli. Dodać mąkę, cukier, przyprawy i zmiksować. Dodać marchewkę, rodzynki i orzechy. Dokładnie wymieszać łyżką.
Masę przelać do tortownicy wyłożoną papierem do pieczenia.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180C (termoobieg) przez 45-50 minut, do tzw. "suchego patyczka".
Ciasto po upieczeniu wyjąć z formy i wystudzić. Przekroić na dwie części.

Mascarpone i śmietanę kremówkę delikatnie zmiksować, dodać sól, cukier i sok z cytryny. Zmiksować na sztywno. Podzielić na 2 części i przełożyć ciasto. Wierzch pokryć masą śmietanowo-mascarponową.
Udekorować połówkami orzechów włoskich i oprószyć cynamonem.

Smacznego!









10 komentarzy:

  1. Chyba każdy ma swój sprawdzony przepis na takie ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dziwię się, że smakowało! Wygląda bosko :-) Spróbuj też kiedyś wersji z zapieczoną warstwą serka w środku, pychoooota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda prześlicznie :)
    Słonawe mascarpone? Dla mnie nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem wielka fanka ciast marchewkowych, wiec i tego chetnie bym skosztowala. Najbardziej lubie z kremem na bazie serka typu Philadelphia... No i z orzechami, musowo.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ciasto marchewkowe :)
    wiem że nikt nie przepada za zostawianiem linków do siebie, ale dzięki temu mamy szanse sie poznać :) mam nadzieję że się nie gniewasz
    u mnie ostatnie dni konkursu - zapraszam :) na dole posta jest link
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto bardzo smaczne, lecz proponowane proporcje to co najwyżej na jedną warstwę... Z formy 22 cm wyszedł placek! (skądinąd dobry, ale placek!) :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ciasto smakowało :) U mnie, zresztą jak widać na zdjęciach ciasto było też cienkie ;) więc proponuję je robić w mniejszej formie :) Ale fajnie, że smakowało :)

      Usuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.