6 sierpnia 2014

Czosnek marynowany

Czosnek marynowany, to coś co szybko znika z mojej spiżarenki. Jest lekko octowy i (podobno) nie smakuje jak czosnek ;) Mam dwóch chętnych na niego - mojego Tatę i Męża. Oboje lubią czosnek, więc w porze weków, zawsze dostaną po słoiczku ;) Bo wiadomo - domowe najlepsze. Tym bardziej, że mój Mąż, ostatnio obdarował mnie pęczkiem polskiego czosnku ;) W podziękowaniu, musiał ten czosnek obierać ;) A wiecie jak się obiera świeży czosnek ;) Ale perspektywa marynowanego czosnku wygrała i 3 główki obrane :) Dzisiaj dzielę się z Wami przepisem na marynowany czosnek, który jest w moim zeszycie od lat. Mam nadzieję, że Wam zasmakuje.

Składniki:
- 3 główki czosnku obranego
- 3/4 szklanki wody
- 3/4 szklanki octu
- 2-3 łyżeczki cukru
- 3-4 ziarna ziela angielskiego
- 1 łyżeczka kolendry w ziarnach
- 1 łyżeczka gorczycy białej
- 2 łyżki oleju



Z octu, wody, cukru, ziarna angielskiego, kolendy i gorczycy przygotować marynatę. Zagotować. Dodać obrany czosnek i gotować ok 3-5 minut. Przełożyć do wyparzonych słoików. Zalać marynatą. Na wierzch dodać po 1 łyżeczce oleju. Zakręcić. Pasteryzować 20 minut.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. a taki marynowany czosnek z czym się zajada?? nigdy nie próbowałam w takim wydaniu a bardzo lubię czosnek dodawać do potraw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jedzą go prosto ze słoika, np do kanapek :)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm a do czego go używasz później? :) Nigdy nie marynowałam czosnku, muszę chyba zacząć bo słoiki wyglądają wspaniale ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój Mąż i Tata jedzą go na kanapkach. Można go użyć np do różnych sałatek :)

      Usuń
  4. kłaniam się w pas za te Twoje weki... co jeden to lepszy! A czosnek muszę zrobić koniecznie, zapisuję już przepis:)

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.