4 sierpnia 2014

Kwiaty cukinii w cieście naleśnikowym z piwem

Pierwszy raz w życiu robiłam i jadłam kwiaty cukinii. Niestety wcześniej nie miałam możliwości ich zdobycia. Z pomocą przyszła moja Teściowa, która w swoim warzywniaku ma min. cukinie. Dostałam zarówno "żeńską" odmianę cukinii oraz "męską". Postanowiłam, na pierwszy raz, zrobić je tradycyjnie, w cieście naleśnikowym. Ale żeby nie było to zwykłe ciasto, postanowiłam dodać piwo zamiast wody. Wyszło pysznie. Idealna przekąska do piwa oraz jako dodatek do obiadu. Polecam. Kwiaty cukinii są delikatne w smaku i rozpływają się w ustach. Polecam każdemu, kto się waha.

'kwiaty cukinii w cieście naleśnikowym z piwem'

Składniki:
- kwiaty cukinii
- 2 jajka
- 1 szklanka mąki
- ulubione piwo (użyłam ciemnego)
- sól, pieprz
- olej




Kwiaty cukinii umyć i usunąć z nich słupek. Dokładnie odsączyć na ręczniku papierowym.
Do miski wbić jajka, wsypać mąkę i mieszając dodawać piwo, tak aby otrzymać gęste ciasto naleśnikowe. Przyprawić. 
Olej porządnie rozgrzać.
Kwiaty cukinii zanurzać w cieście i delikatnie odsączyć. Wkładać na dobrze rozgrzany olej.
Smażyć na złoto.
Odsączyć na ręczniku papierowym i podawać ciepłe.

Smacznego!


4 komentarze:

  1. Wyglądają wspaniale.. szkoda, że nie mam możliwości zakupu kwiatów by wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W cieście piwnym super :) ja jeszcze faszeruję fetą i pomidorami!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis, dodatek kwiatów cukinii - rewelacja! Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne te kwiaty, super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.