24 listopada 2014

Syrop dyniowy do kawy, pumpkin spice latte

Czy znacie pewną dyniową kawę ze znanej kawiarni? Ja, przyznam się bez bicia, spróbowałam ją pierwszy raz, dopiero w tym roku, i się zakochałam w jej smaku. Oprócz tego, że była jak dla mnie ciut za słodka, to smakowała wybornie :) Szkoda tylko, że nie ma w sobie dyni - ahh ta chemia. Postanowiłam zrobić sama syrop do tej pysznej kawki i powiem Wam, że wyszło prawie podobnie jak w kawiarni. Prawie - bo wyszło o niebo lepiej. Polecam, szczególnie teraz, kiedy temperatura za oknem spada coraz bardziej.

'syrop dyniowy do kawy, pumpkin spice latte'

Składniki:
- 100g puree z dyni (jak zrobić puree z dyni - tutaj)
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 0,5 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
- 0,5 łyżeczki mielonego imbiru
- 4-5 goździków
- 1 łyżeczka pasty waniliowej lub ekstraktu waniliowego
- 1 szklanka brązowego cukru
- 1 szklanka wody





W garnku zagotować szklankę wody i dodać pozostałe składniki. Gotować na wolnym ogniu, mieszając, przez ok 15 min.
Następnie syrop przecedzić przez gęste sitko.
Przelać do butelki/słoika i wystudzić. Przechowywać w lodówce.

Smacznego!


11 komentarzy:

  1. o kawy z takim dodatkiem nie piłam:) umiesz zaskoczyć:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki syrop to super pomysł i bardzo ładnie sfotografowany :). Koniecznie do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  3. genialny syrop, ja uwielbiam wszystko, co dyniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam też podobny i jest pyszny to prawda!: )

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na domowy syrop :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie dodatki do kawy. Syropu dyniowego jeszcze nie piłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. szkoda tylko ze pozbawiony wszelkich wartosci odzywczych...temperatura wysoka zabija wszystko.....

    OdpowiedzUsuń
  8. Ok tylko dlaczego mój nie jest tak samo gęsty jak Twój 🤔

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za inspirację. Dałam więcej dyni a mnie cukru 😀

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.