30 listopada 2017

Krem z topinamburu

Lubicie topinambur? Ja pierwszy raz spróbowałam go jakieś 3 lata temu i mi bardzo zasmakował. Smakuje jak świeże, mokre pestki słonecznika :) Spróbowałam zrobić z niego krem i oto wyszedł. Podany z niesolonymi pestkami pistacji - niebo w gębie !



Składniki (na 2 porcje):
- 250g topinamburu
- 100g ziemniaków
- 0,5 średniej cebuli
- 1 łyżka masła
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- woda/bulion warzywny
- pistacje niesolone
- szczypta gałki muszkatołowej
- sól, pieprz

Topinambur, cebulę i ziemniaki obrać.

Przygotowanie w Tefal Companion:
Do misy miksera umieścić mieszadło do wyrabiania, masło i obrane warzywa. Ustawić program Slow Cook P1 czas: 3 minuty. Następnie dodać przyprawy i zalać wodą/bulionem do 3/4 wysokości warzyw. Ustawić program Soup P1.

Przygotowanie tradycyjne:
W garnku rozpuścić masło i dodać pokrojone w większą kostkę warzywa. Podsmażyć ok 10 minut, następnie dodać przyprawy i zalać wodą/bulionem do 3/4 wysokości warzyw. Gotować do miękkości. Pod koniec gotowania zmiksować na gładki krem.

Przed podaniem posypać posiekanymi pestkami pistacji.

2 komentarze:

  1. Tapinamburu jeszcze nie próbowałam, najwyższa pora w takim układzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiał spróbować, jeszcze nigdy nie miałem okazji :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.