9 lipca 2012

Tagiatelle szpinakowe z łososiem i pomidorami suszonymi w sosie śmietanowym

VIVA LA PASTA! taki okrzyk daję jak na obiad czy kolację jest makaron! Przyznaję się - razem z Małżonkiem jesteśmy makaroniarzami ! Ja w większym stopniu, ale co tam ;)
Dania z makaronem, w roli głównej, często goszczą na naszym stole.
Dzisiaj propozycja na bardzo szybki obiad. Wiem, że tym przepisem Ameryki nie odkryłam, ale uwierzcie mi, dla miłośników makaronu i łososia, jest przepisem idealnym.


Składniki (dla 2 osób):
- 300-400 g makaronu tagiatelle szpinakowego
- 100-150g wędzonego łososia
- 1 średnia cebula
- 1 duży ząbek czosnku
- pomidory suszone wg uznania (ja dodaję 2 połówki)
- 300ml śmietany 12%
- sól, pieprz
- 1 łyżeczka oregano
- prażone pestki dyni


Cebulę posiekać w drobną kosteczkę i podsmażyć na złoto na oliwie (najlepiej tej od pomidorów suszonych). Dodać zmiażdżony czosnek i dokładnie wymieszać. Następnie dodać łososia i pokrojone w paseczki pomidory, i podsmażyć na wolnym ogniu. Zdjąć z ognia i wlać śmietanę i wsypać oregano. Delikatnie podgrzać, uważając, żeby śmietana się nie zważyła.Doprawić do smaku.

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu. Ugotowany al'dente dodać do łososia i dokładnie wymieszać, aby sos pokrył cały makaron i został przez niego wchłonięty.
Przed podaniem posypać uprażonymi pestkami dyni.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. jedno z moich ulubionych dań, jak jestem nad morzem zawsze zamawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak u mnie! Razem z Małżonkiem moglibyśmy jeść i jeść ten makaron :)

      Usuń
  2. Uwielbiam makaron, łososia i suszone pomidory. To połączenie musi być przepyszne!

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.