14 stycznia 2013

Czekoladowa rolada z Nutella z kokosowym nadzieniem

Kiedy zobaczyłam ten przepis pierwszy raz, moje ślinianki nie nadążały z produkcją śliny! Obłęd, niebo w gębie! Jako, że uwielbiam ciasta kokosowe, nie mogłam nie spróbować tej rolady. Dodatkowym plusem, bo pierwszym jest to, że jest kokosowa ;), jest to, że nie wymaga pieczenia - tylko cierpliwości ;), ponieważ rolada musi się schłodzić. Ale warto! Niestety oryginalny przepis miał stanowczo za dużo cukru w sobie, więc w podejściu numer 2 - zmniejszyłam jego ilość i wyszło obłędnie :) Spróbujcie. Ja sama przepis ten dodaję do moich ulubionych :)

Składniki:
* ciasto :
- 300 g biszkoptów
- 50 g masła
- 50 g kakao
- 2/3 szklanki mleka
* masa:
- 200 g masła
- 100 g cukru pudru
- 100 g wiórków kokosowych
- 1/2 szklanki mleka
* polewa:
- 120 g masła lub margaryny
- 1/2 szklanki cukru
- 3 łyżki wody
- 3 łyżki kakao


Mleko (2/3 szklanki) z masłem podgrzać - uważać, żeby nie zagotować. Biszkopty pokruszyć, dodać kakao  i mleko. Porządnie wymieszać. Powinna powstać gęsta masa, którą należy rozłożyć na prostokąt o grubości ok. 0,5 cm.
Pozostałe mleko (1/2 szklanki) zagotować, dodać wiórki kokosowe i ciągle mieszając, podgrzewać do momentu, aż wiórki wciągną całe mleko.
200g masła utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę. Pod koniec ucierania, dodawać stopniowo wiórki kokosowe, dokładnie miksując.
Tak powstałą masę rozsmarować na cieście i zwinąć w roladę. Schłodzić min 2h w lodówce.
Z margaryny, cukru, wody i kakao przyrządzić polewę. Podgrzewać do rozpuszczenia się cukru (ok.2-3 minut). Ostudzić, aby masa zgęstniała.
Tak przygotowaną i ostudzoną masą posmarować partiami roladę. Partiami - ponieważ istnieje możliwość spłynięcia polewy. Ja posmarowałam roladę Nutellą :)
Schłodzić minimum 30 minut.

Smacznego!


* przepis pochodzi z bloga Arabeski

12 komentarzy:

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.