25 stycznia 2013

Chleb baltonowski - Gdańskie Młyny

Kolejna propozycja gotowej mieszanki chlebowej od Gdańskich Młynów. Pierwszy chleb (klik) tak nam posmakował, że po jego zjedzeniu, raz dwa wzięłam się za pieczenie kolejnego. Tym razem padło na chleb baltonowski. Smak super, chociaż jak dla mnie lekko za słonawy, ale mojemu Mężowi nie przeszkadzał - jak widać kwestia kubków smakowych. U nas w wersji exclusive ;), bo z ziarnami słonecznika i w wersji xxl - bo zrobiony z całej mieszanki :) Plusem tej mieszanki jest, to, że wystarczą 3 składniki i mamy gotowy chleb.

Składniki:
- 0,5 opakowania mieszanki od Gdańskich Młynów
- 10g świeżych drożdży lub 5g drożdży instant
- 300 ml wody o temperaturze 30C


Do miski wsypać przygotowaną mieszankę, dodać wodę i drożdże. Ciasto wyrabiać ręcznie przez 8-10 minut, lub za pomocą miksera (2-3 minuty na wolnych obrotach, następnie ok. 5 minut na szybkich obrotach - UWAGA! słaby mikser nie wyrobi ciasta). Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut. 


Wyrośnięte ciasto zagnieść (w tym momencie można dodać ziarna słonecznika) i przełożyć do wysmarowanej tłuszczem formy, w której będzie pieczony (ja zostawiłam go w misce i później piekłam na kamieniu, bez formy). Przykryć ponownie ściereczką i odstawić na 1h w ciepłe miejsce. Podczas rośnięcia powierzchnię ciasta należy kilkakrotnie nawilżać (u mnie 3 razy). Przed samym włożeniem do piekarnika, ciasto ponownie nawilżyć i obsypać ziarnami słonecznika.
Piec w temperaturze 220-230C przez ok. 45min. Sugerowane jest wsadzenie naczynia z wodą do piekarnika, podczas pieczenia, aby chleb podczas pieczenia utrzymał w środku odpowiednią wilgotność.
Wystudzić na kratce.

Smacznego!






____________________________
/*wpis zawiera lokowanie produktu/
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.