13 lutego 2013

Chlebek naan

Od jakiegoś czasu na kulinarnych blogach pojawia się przepis na indyjski chlebek naan. Wszędzie na zdjęciach wygląda obłędnie, więc i ja postanowiłam dowiedzieć się, czy smakuje tak jak wygląda. Przekonałam się i....jestem zachwycona. Uwielbiam tego rodzaju pieczywo. W swoim smaku przypomina trochę ciabatę, dodawaną w restauracjach serwujących shoarmę. Pycha! Wypróbowałam kilka wariantów: z sezamem, ziołami, czosnkiem i naturalne. Wszystkie są przepyszne, chociaż te z czosnkiem i oregano przypadły nam najbardziej do gustu ;)

Składniki:
- 2 szklanki mąki
- 125 ml ciepłego mleka
- 4 płaskie łyżki jogurtu naturalnego
- 1 łyżka oliwy
- 1 op. drożdży instant (7g) lub 15g świeżych
- 1 łyżeczka soli
- 1 łyżeczka cukru
dodatkowo:
- 2 łyżki roztopionego masła
- świeży lub granulowany czosnek
- oregano

Drożdże rozpuścić z cukrem, w ciepłym mleku. Odstawić, żeby "ruszyły".
Pozostałe składniki umieścić w misce, dodać drożdże i wyrobić gładkie i elastyczne ciasto (ok 6-7 minut).
Przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 2 godziny.
Blachę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia.
Piekarnik nagrzać do 190C (z blachą w środku).
Wyrośnięte ciasto podzielić na 8 kulek. Spłaszczyć je ręką i formować placki (uwaga! stolnica musi być grubo podsypana mąką).
Wierzch chlebków posmarować rozpuszczonym masłem i posypać czosnkiem i oregano.
Chlebki wsadzić na nagrzaną blachę, zachowując odstęp między chlebkami.
Piec do lekkiego zarumienienia (ok 10-15 minut).
Podawać z ulubioną sałatką, dipami.

Smacznego!


 * przepis pochodzi z bloga 'Gotuję, bo lubię'

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.