27 kwietnia 2013

Naleśniki wg przepisu Juli Child | test patelni do naleśników Mitra firmy Neoflam

Delikatne jak puch, super elastyczne, idealne do każdego nadzienia. Na początku sceptycznie podchodziłam do przepisu, no bo jak to, tyle wody a tak mało mąki? Nie tak byłam nauczona ;) Ale po usmażeniu pierwszego naleśnika, byłam zachwycona. Wyszły przepyszne! U nas były podane z białym serem i dżemem z czarnej porzeczki. Pycha!




Składniki:
- 1 szklanka mąki pszennej
- 2/3 szklanki zimnego mleka
- 2/3 szklanki zimnej wody
- 3 jajka
- 3 łyżki rozpuszczonego masła
- 0,5 łyżeczki soli


Wszystkie składniki dobrze ze sobą wymieszać. Masę naleśnikową umieścić w lodówce na min.30 minut.
Patelnię dobrze rozgrzać. Wylewać odmierzoną porcję ciasta i smażyć cienkie naleśniki, bez dodatkowego tłuszczu.
Podawać z ulubionym nadzieniem.

Smacznego!

 
 * przepis pochodzi z książki Juli Child, 'Gotuj z Julią. Niezbędne przepisy i porady mistrzyni kuchni'
___________________________
/*wpis zawiera lokowanie produktu/


Naleśniki wg Juli Child, pancake'i (przepis klik) i inne naleśniki, usmażyłam na patelni do naleśników, którą dostałam jakiś czas temu od firmy Neoflam.


Od zawsze marzyłam, żeby mieć właśnie taką patelnię. Firma Neoflam pozwoliła mi zrealizować moje marzenie :) Za co jeszcze raz bardzo, ale to bardzo (!) dziękuję!
Do przetestowania dostałam patelnię do naleśników Mitra.


Pewnie większość z Was pomyśli sobie, że po co i na co komu taka patelnia, skoro naleśniki można usmażyć na zwykłej "teflonówce"? Owszem można, ale gdy raz usmażysz naleśniki na patelni do naleśników, zapomnisz o smażeniu ich na zwykłej "teflonówce".
Plusów jest sporo, gdyż naleśniki na takiej patelni nie przywierają, dzięki powłoce Ecolom, którą została pokryta patelnia. Powłoka ta nie jest szkodliwa dla człowieka, powietrza czy środowiska.
Patelnia jest solidna, gdyż znajdziemy w niej 5 mm dno, dzięki czemu patelnia długo utrzymuje ciepło i idealnie smaży się na niej naleśniki czy inne placuszki. 
Dno patelni do naleśników Neoflam Mitra 26 cm, zostało wyprofilowane tak, żeby ułatwić podrzucanie smażonych potraw i zsuwanie ich po usmażeniu bezpośrednio na talerz. Jednak należy uważać, podczas rozlewania ciasta naleśnikowego, gdyż brak boków patelni, może spowodować rozlanie się ciasta. Jednak po kilku naleśnikach, człowiek przestawia się na ostrożniejsze rozlewanie i z biegiem czasu wychodzi mu to tak sprawnie jak na zwykłej "teflonówce" :)


Kolejnym plusem jest to, że można ją śmiało myć w zmywarce oraz to, że dzięki swoim gabarytom (jest płaska), zajmuje niewiele miejsca w szafce kuchennej.
Czy polecam patelnię do naleśników Neoflam Mitra ? Tak!  Bez dwóch zdań.


3 komentarze:

  1. mam tą samą patelnie , i kocham robić i jeść naleśniki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda, że nie jest podane na ile naleśników jest przepis... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od wielkości patelni i jak grube smażymy naleśniki. Mi z podanego przepisu wyszło ok.7 naleśników.

      Usuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.