2 stycznia 2014

Odrywany chlebek ziołowo-serowy

Ojj! czemu ja na ten przepis trafiłam dopiero teraz? Chlebek ten jest przepyszny! Ciasto jest idealne do wyrabiania. Nie klei się do rąk i pięknie się wałkuje. Podczas pieczenia pięknie pachnie czosnkiem i ziołami :) U nas, sprawdził się idealnie, jako przystawka na sylwestrową imprezę. Jeśli próbowaliście ten chlebek (przepis klik) to ten również Wam zasmakuje.

Składniki:
* ciasto:
- 3 szklanki mąki
- 15g świeżych drożdży (lub 1 op-7g suchych)
- 100g masła
- 250ml mleka
- 2 jajka
- 1 łyżka cukru
- 1 łyżeczka (płaska) soli
* dodatkowo:
- 100g roztopionego masła
- czosnek granulowany
- suszone oregano i suszona bazylia
- ser żółty, mozzarella - wg uznania



Mleko podgrzać. Drożdże rozpuścić w 100ml ciepłego mleka, dodać 1 łyżkę mąki i 1 łyżkę cukru. Odstawić, żeby ruszyły.
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, rozpuszczone masło, mleko, jajka i zaczyn drożdżowy.
Wyrabiać hakiem  przez 10 minut. 
Miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 45 minut, do podwojenia wielkości.
Ciasto rozwałkować na prostokąt. Posmarować rozpuszczonym masłem. Obsypać czosnkiem, oregano i bazylią. Posypać startym serem. 
Ciasto pokroić i na pasy, szerokości keksówki, w której będziemy piec chlebek. Następnie, każdy pas pokroić na kawałki i ułożyć pionowo w keksówce. Odstawić na 20 minut.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez 30-35 minut.
Podawać na ciepło.

Smacznego!





7 komentarzy:

  1. Na sam widok tego chlebka można zgłodnieć ;) Prezentuje się bardzo kusząco z tym rozpuszczonym serem...

    OdpowiedzUsuń
  2. takie chleby są pyszne:) ja robiłam w wersji pomidorowej z serem i ziołami:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być niezwykle aromatyczny :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam takie cudo wieki temu, dobrze, że mi o tym przepisie przypomniałaś :)
    I ten cudownie ciągnący się ser... Czysta rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny! Zawiera w sobie wszystko co uwielbiam i czego nie mogę jeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny. Zrobiłam dzisiaj i po prostu rewelacja. ;)

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.