20 czerwca 2017

Coleslaw, surówka jak w KFC

Oj ten przepis odczekał swoje oj odczekał. Wszystkiemu winny jest brak zdjęć, a brak zdjęć, bo surówka rozchodzi się w tempie ekspresowym. Smakuje identycznie jak w KFC. U mnie w domu, jak już się pojawi, to gości na stole do czasu aż nam się znudzi ;) Idealna do obiadu, czy burgerów. Polecam od razu zrobić z podwójnej porcji, bo gwarantuje Wam, że zniknie!

Składniki:
- 0,5 główki białej kapusty* (4 szklanki posiekanej)
- 2 średnie marchewki
- 1 duża cebula
- 1/3 szklanki cukru pudru**
- 1/4 szklanki mleka
- 1/2 szklanki majonezu
- 1,5 łyżki octu winnego
- 2,5 łyżki soku z cytryny
- sól, pieprz 

Kapustę posiekać. Dodać starte na grubych oczkach obrane marchewki. Dodać posiekaną cebulę. W miseczce wymieszać cukier puder, mleko, majonez, ocet i sok z cytryny. Dodać sól i pieprz. Zalać warzywa i dokładnie wymieszać. Odstawić do lodówki na min 2h. Przed podaniem ponownie wymieszać.

Smacznego!

* robiłam ze starej jak i młodej kapusty - zawsze wychodzi
** nie zastępujcie cukru pudru zwykłym cukrem, ponieważ on się tak dokładnie nie rozpuści z sosie i będzie "zgrzytał" pod zębami

21 komentarzy:

  1. A mleko surowe z kartonu? I czy nie za kwaśna wychodzi jak jest ocet i sok z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mleko może być z kartonu, butelki. Coleslaw nie wychodzi kwaśny :)

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za odpowiedź :)

      Usuń
    3. Daj znać czy smakowała :)
      u mnie w domu, każdy czeka aż ją zrobię :)

      Usuń
  2. A zamiast octu winnego moze byc oliwa z oliwek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie - dodaj więcej soku z cytryny :) łącznie ok 3-4 łyżek soku z cytryny.

      Usuń
  3. A czy ma znaczenie ile mleko ma procent tłuszczu ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie jadłam surówki z KFC, ale ta wyglada super, mimo, że oczywiście nie jest z KFC :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam do grilla. znikneła z miski w ciągu 10 min :) REWELACJA tylko jak dla mnie troszke duzo cebuli. jutro dam mniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! miło słyszeć :) z cebulą można próbować ją zmniejszyć :) Ale cieszę się, że smakowała :)
      Ja dzisiaj również serwowałam ją podczas grilla i równie szybko zniknęła :)

      Usuń
  6. a cebula w piórka czy kostkę?

    OdpowiedzUsuń
  7. cebula może być starta na tarce?

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam każdemu. Robiłam tą surówkę z tego przepisu i jest naprawdę PYCHA

    OdpowiedzUsuń
  9. czy można ją przechowywać np. w słoiku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie - surówkę należy zjeść w ciągu 2-3 dni od przygotowania.

      Usuń
  10. Rewelacja właśnie wylądowała w lodówce ,ale czy wytrzymie do obiadu?Ja mogę ją pałaszować taką świeżą,chrupiącą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy mogę użyć octu jabłkowego lub zwykłego zamiast winnego?

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.