20 grudnia 2017

Kompot z suszu, wigilijny, tradycyjny kompot świąteczny

Lubicie? Ja przyznam się szczerze, że nigdy za kompotem z suszu nie przepadałam, do momentu, aż doszłam do takiej proporcji suszu, która jest dla mnie idealna. Nigdy nie lubiłam tego mocnego, dymnego zapachu. Kompot z suszu jest nie tylko smaczny, ale również doskonale wpłynie na trawienie świątecznych smakołyków. Do przepisu warto jest wykorzystać suszone owoce dobrej jakości (nie używajcie gotowych mieszanek, bo one są przesiąknięte zapachem "wędzonki).
Składniki:
- 1,5 l wody
- 100g suszonych jabłek
- 100g suszonych gruszek
- 100g suszonych śliwek
- 3-4 łyżky cukru
- 1 laska cynamonu
- 2-4 goździków

Susz namoczyć w wodzie, następnie w tej samej wodzie ugotować z cukrem, cynamonem i goździkami. Gotować ok 30 minut. Odstawić na całą noc w chłodne miejsce.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. pozycja obowiązkowa na wigilijnym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie daje cukru daje rodzynki daktyle ktore daja duzo slodkosci zurawine morele

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.