2 września 2013

Naleśniki na drożdżach z prażonymi jabłkami i śliwkami

Sprężyste i grubawe naleśniki. Ja osobiście, wolę cienkie i delikatne, chociaż te w sobie coś miały, że jadłam je również bez nadzienia. Spróbujcie, a może Wam posmakują. Dla przypomnienia przepis na moje ulubione naleśniki wg. przepisu Gordona Ramsay'a - tutaj, naleśniki wg. Julii Child - tutaj i naleśniki na piwie - tutaj. Naleśniki zostały usmażone na mojej ulubionej patelni do naleśników, którą otrzymałam od firmy Neoflam.


Składniki (na 6-7 sztuk):

* ciasto na naleśniki:
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 łyżeczka suszonych drożdży
- 2 jajka (rozm.M)
- 2,5 szklanki mleka
- 2 łyżeczki cukru
* farsz:
- 4 średniej wielkości jabłka (twarde i soczyste)
- 10 śliwek
- cukier i cynamon wg smaku


Drożdże rozpuścić w 1/3 szklance mleka. Dodać 1 łyżkę mąki i 1 łyżeczkę cukru. Zostawić, aby ruszyły.
Pozostałą mąkę przesiać do miski, dodać pozostałe mleko, cukier i rozczyn z drożdży. Porządnie wymieszać. Odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce.
Jabłka obrać i pokroić na ósemki, a później jeszcze na pół (tak aby otrzymać kostki z jabłka). Śliwki umyć, wyjąć pestkę i podzielić na 4. Jabłka i śliwki usmażyć na patelni (można podlać 0,5 szklanką wody). Dodać cukier i cynamon. Jabłka nie powinny nam się całkowicie rozpaść. Muszą pozostać kruche, ale usmażone.
Na patelnię* wylać kroplę oliwy i rozetrzeć ją ręcznikiem papierowym. Smażyć naleśniki.
Każdy naleśnik posmarować farszem i podawać. Można, opcjonalnie, oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!


___________________________
/*wpis zawiera lokowanie produktu/
Więcej na temat tej patelni znajdziesz tutaj.


5 komentarzy:

  1. to dziwne, że ja miłośniczka naleśników nie jadłam jeszcze tych drożdżowych! a wyglądają naprawdę kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba najbardziej zajadam się tymi Julii :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię naleśniki Julii :)

    Te również wyglądają bardzo apetycznie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.