12 lutego 2018

XXL ciastka z masłem orzechowym i czekoladą

Kolejne ciastka na blogu. Tym razem nie jakieś mizernej wielkości, tylko konkretne. Wielkości, prawie dłoni. Idealne dla Cookie Monstera ;)
Ciastka z masłem orzechowym i z gorzką czekoladą. Czego chcieć więcej! Są przepyszne i bardzo szybko znikają ze stołu. Jeśli, tak jak ja, zrobicie je w wersji XXL, to uwierzcie mi ale jednym ciastkiem spokojnie się najedzie :) Przepis prosty i mega szybki do wykonania. Polecam wszystkim miłośnikom masła orzechowego oraz wszystkim tym, którzy lubią ciastka!
ciastka z masłem orzechowym, wege ciastka, ciastka bez glutenu

Składniki (na 9 szt ciastek wielkości XXL):
- 1 szklanka masła orzechowego gładkiego
- 60g miękkiego masła lub margaryny roślinnej
- 2 jajka lub 2 banany
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 0,5 szklanki cukru
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 150g gorzkiej czekolady min.70% zawartości kakao


Zwykłe masło utrzeć z cukrem. Dodać orzechowe i dokładnie zmiksować. Dodać jajka i dalej ucierać. Następnie dodać ekstrakt, mąkę i sodę. Dokładnie wymieszać. Dodać posiekaną na większe kawałki czekolady. Dokładnie rozprowadzić czekoladę w cieście.

Na blachę wyłożyć papier do pieczenia. Formować kulki i układać je na blaszce w dość szerokich odstępach*. Rozpłaszczyć na ok 5-6 mm.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180C przez ok 15-20 minut.

Studzić na kratce.

Smacznego!


* na mojej, standardowej blaszce zmieściło się 6 ciastek.

15 komentarzy:

  1. Pyszne! Poproszę takie ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciacha to ja rozumiem. Dobre, dobre :3 !

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale mega! I te ogromne kawałki czekolady - mistrzostwo :-)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Własnie planuje zrobić muffiny z masłem orzechowym, ciekawe jak mi wyjdą. Twoje ciach pyszne, poproszę chociaż jedną lub okruszek :P
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantastyczny przepis! Uwielbiam takie ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje ulubione ciastka :) uwielbiam ich smak.

    Pozdrawiam

    Di

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj i znowu pyszne ciasteczka :) Na pewno skorzystam z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowne ciacha :) najlepiej smakują mi z poranna kawusią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciastka dla mnie :) . Zabieram przepis :)

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.